Pár rad k tréninku

Když už jste si vybrali všechno potřebné pro plavání s ploutvemi, můžete se směle vrhnout do tréninku. Jak na to, čeho se vyvarovat a co Vám naopak může pomoci zlepšit Vaši techniku? Zeptali jsme se Zuzany Svozilové, co je podle ní nejdůležitější proto, aby jste plavali co nejrychleji s co nejmenší námahou.

 

Zuzko, můžeš shrnout pár pravidel pro správný trénink plavání s ploutvemi? 

Tak určitě ;). Téma je velmi obsáhlé, ale jako první, velmi důležitý bod bych řekla, že se na trénink musíte těšit a dojít si tam odpočinout co se po psychické stránce týče. Školu a práci nechat v tu chvíli mimo vaše myšlenky. Vždy by před začátkem tréninku měla přijít krátká, ale velmi důležitá rozcvička, kdy (krom připravené a čisté hlavy) připravíme i tělo. Ve vodě by pak měla přijít velmi důležitá pasáž - ROZPLAVÁNÍ (podle výkonnosti skupiny 800-1500m), kdy naše tělo a svaly připravíme na konkrétní aktivitu což je v našem případě nejlepší plavání s ploutvemi, a po důkladném zahřátí se můžeme vrhnout na hlavní část tréninku. Po ní by měla následovat regenerační část, buď ve formě vyplavání a nebo zařazení krátkých, ale velmi rychlých úseků. 

A co po tréninku? Kvalitní večeře a dostatečný odpočinek ;). 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení